Citi Research hyller Air France-KLM for digital satsing
Air France-KLM utmerker seg som det flyselskapet som har best digital kapasitet i Europa, ifølge rapporten European Airlines – Airtech Re-visted, som ble gjennomført av Citi Research. Rapporten er basert på SkaiBlus Digital Airline Scoring, og Air France-KLM drar hjem den høyeste scoren blant de europeiske flyselskapene, skriver konsernet i en pressemelding.
Rapporten tar for seg syv ulike kategorier, og måler blant annet digital sikkerhet og personvern, tilgjengelighet, sosiale medier, og responsen på selskapets hjemmeside. Spesielt god score fikk selskapet på tilstedeværelse i sosiale medier.
– Utmerkelsene er en anerkjennelse av vårt harde arbeid, og at vi ligger i forkant når det gjelder digital tilstedeværelse, som er stadig viktigere for å hjelpe, inspirere og informere våre passasjerer. Vår YouTube-kanal har over 110 millioner visninger og 100.000 abonnenter, noe som er utrolig gøy, sier Carina Bergquist, pressekontakt for AirFrance-KLM.
Tidligere i år fikk KLM enda en pris for sitt arbeid med sosiale medier: Silver Play Button, om ble utdelt av Google, som en anerkjennelse av at KLM har nådd 100.000 abonnenter på sin YouTube-kanal.
Foto: AirFrance-KLMs Messenger-tjeneste er en del av selskaps digitale satsing. Her kan man få påminnelser og informasjon om reisen direkte i applikasjonen. Foto fra Air France-KLM.